2016年6月5日日曜日

Icon Airframe-Pro Japan MFJ race debut!

Icon Motosports Airframe Pro (日本語訳あり) 

First official use in an MFJ race in Japan (review)
ICONヘルメットがMFJ公式認証を取って、初めてのレース!

Last month the Airframe Pro by Icon Motosports got approval by MFJ to be used in races all over Japan!

先月、ICONのAIRFRAME PROヘルメットがMFJ公認となり、日本での記念すべき初公式レース、筑波選手権ST600クラスに参戦!


Icon is a world-renowned helmet and apparel company that has ruled the street and stunt world for some time now.  Before meeting the Icon distributor of Japan, AFG Motosports, I saw the brand as a stunt only brand, but I soon learned that its a misconception.
Icon is a street riding brand made For Riders, By Riders.  You can tell thats the case by their unique designs that capture biking culture and their functional yet stylish approach to product creation.
I however am a track-only rider right now, so my experience targets the few products they have released have been designed with track use in mind.

Iconは世界のトップオートバイのヘルメットとアパレルブランドとして、ストリートライダーとスタントライダー達によく知られている。アメリカに住んでいた時は、Iconはスタントのイメージしかなかったが、AFG Motosports 、Iconの日本代理店と知り合ってから、Iconはライダーが作ったライダーのためのブランドだということを知った。Iconのデザインを見ると、バイクの文化を捉え、機能的でありながらも、スタイリッシュで素晴らしいブランドということがわかる。



とは言え、僕はサーキットで走るライダーなので、サーキット使用に考えてデザインされたIcon商品を使っている。

For the past 6 months or so I have been using the AirframePro and I love it!

この6ヶ月間AirframeProというヘルメットを使っているが、すごく好きなスタイルで気に入っている。

Last year I was riding using the Airmada helmet while racing 250cc; it had a good design and really stood out in a crowd.  I have no complaints at all about the helmet, but when I stepped up to 600cc the way the wind flowed into the helmet at 210 km/h had my contacts drying faster than usual. There are some options for chin/nose guards that would help but it was about time to upgrade my helmet anyway.  

I contacted AFG and got an opinion which led me to the Airframe Pro!  


去年までは250ccでAirmadaというヘルメットを使っていたが、デザインもカラーリングもよくて、すごく目立つヘルメットである。使っていて違和感はなかったが、600ccに乗り換えてから、200キロでスリップから出た時に、風でコンタクトが乾くようになった。そのヘルメットには、顎や鼻の風を止めるピースがあったが、AFGと相談して、新しく発売されたAFPを使ってみることになった。



Without any add-on parts the helmets ventilation allows for a breeze that keeps your head cool, the screen un-fogged, and without any excess wind going into your eyes.  You can tell this helmet was designed with track use in mind.

AFPは特別のパーツを買わなくても、通気性が良くバイザーが曇らず、コンタクも乾くことがなかった。サーキットで十分使用できるヘルメットだ。

Lifting my head out of the slipstream at 200+km/h feels extremely stable.



Along the lines of intended for track-use, the helmet has something unique that I've never seen before.  The back side has a cut-out that helps keep the helmet or your hair from rubbing against the suit hump when tucked in.  It wasn't until I tried this helmet that I realised my hair would often rub against the back of the suit.  I just thought it was an issue with my dreadlocks, but after trying the AFP my range of motion has gotten much better.

AFPには、他のヘルメットにはなかなか見られない部分がある。前に使っていたヘルメットは髪がよく引っ張られたりしたが、AFPはヘルメットの後の方に凹んだ部分があることで、ツナギのコブにヘルメットや髪が当たらないのが良い点だ。




The aggressive aerodynamics and the unique styling have a lot of heads turning, especially at the track where Icon helmets have been rare.  However, since the helmet has received MFJ approval I think we'll be seeing a lot more of these in the coming months/years.

アグレッシブで個性的なスタイルが際立つAFP。サーキットではIconはまだ珍しいが、MFJ公式認証を取った今、これからIconユーザーがどんどん増えることを期待している。